Skip to main content
Articole

Beneficiile psihoterapiei pentru angajații tăi

Deși vine cu beneficii substanțiale, munca de acasă poate avea implicații negative pentru angajați. Izolați de colegi, petrecând ore în șir în fața unui ecran, aceștia pot resimți lipsa interacțiunii sociale sau dezechilibrul generat de absența unei delimitări clare între muncă și viață personală.

Angajații s-au dovedit a fi mai productivi lucrând de acasă, iar acest aspect este perfect justificabil. Sarcinile sunt întreprinse din confortul propriei case, angajatul poate să aleagă un loc care să-l inspire, iar confortul psihic că poate să fie aproape de familia sa în caz de nevoie este și el un element de luat în calcul.

Cu toate acestea, pe termen lung, munca remote poate avea consecințe serioase asupra sănătății angajaților.

De ce ar trebui să se îngrijoreze companiile?

În primă instanță, faptul că angajații se confruntă cu stări negative provocate de izolarea socială nu pare a fi problema companiilor angajatoare. Totuși, aceste aspecte se pot răsfrânge, mai devreme sau mai târziu, asupra modului în care angajatul își gestionează sarcinile, asupra productivității și atașamentului său față de firmă.

Cu alte cuvinte, starea de sănătate a angajatului influențează în mod direct bunul mers al afacerii, iar acest lucru nu poate decât să preocupe organizațiile, determinându-le să ia atitudine.

Angajatorii pot să compenseze aceste lipsuri prin acordarea unor beneficii care să readucă starea de bine în viața angajaților. Inițiativele de acest fel vor contribui nu doar la bunăstarea angajaților, ci și la prosperitatea companiei.

Ce beneficii pot să includă firmele pentru a compensa provocările pe care le implică munca remote?

Sistemul de muncă în regim remote implică numeroase provocări, care necesită o atenție sporită din partea managerilor. În primă instanță, este important de menționat că angajatorul trebuie să respecte viața privată a angajatului și să traseze o barieră clară între viața profesională și timpul liber de care acesta trebuie să beneficieze.

Nivelul crescut de stres și presiunea mare pe care o resimt angajații pot izvorî chiar din astfel de comportamente. Faptul că angajatul are acces la laptop în orice moment nu justifică în niciun fel sarcinile atribuite după program sau ședințele fixate după finalizarea orelor de lucru.

Totodată, pentru a ușura procesul muncii în regim remote, angajatorii pot planifica și implementa o schemă de recompense menite să ușureze activitatea angajaților. Izolarea socială și presiunea tot mai mare asupra angajaților au amplificat semnificativ stările de anxietate sau depresie, iar ședințele de psihoterapie ar putea fi o necesitate pentru mulți dintre aceștia.

 

comanda cardul de masa

De ce este necesară psihoterapia pentru angajații care lucrează remote?

Un studiu realizat anul trecut prin intermediul platformei Undelucrăm.ro a concluzionat că 19% dintre angajați ar dori ca angajatorul să suporte costurile ședințelor de psihoterapie. Printre alte beneficii pe care le consideră relevante, angajații situează în prim plan problema sănătății emoționale și psihice ca pilon care influențează atât relațiile personale, cât și pe cele de muncă.

Psihoterapia este utilă și benefică tuturor persoanelor care se confruntă cu stări negative. Munca de acasă poate reprezenta o deviere de la ritmul firesc, iar pe fondul acestor schimbări, emoțiile negative își pot face apariția mai devreme sau mai târziu.

Stările de anxietate, lipsa energiei sau a inițiativei, problemele de sănătate frecvente sau oboseala cronică pot reprezenta un semnal de alarmă pentru angajații care lucrează de acasă. Psihoterapia identifică posibile cauze și caută soluții, învățând angajatul să-și gestioneze emoțiile și să lucreze cu propria persoană pentru a depăși impasul în care se află.

Nu toate problemele unui angajat sunt determinate de mediul în care lucrează. Totuși, indiferent de sursa nemulțumirii sau a insatisfacției, mediul de lucru al organizației poate fi afectat. În aceste situații, consilierea psihoterapeutică individuală poate constitui un real ajutor.

Beneficiile psihoterapiei pentru angajați

psihoterapia

Psihoterapia poate reprezenta un colac de salvare pe numeroase planuri. Multe dintre problemele cu care se confruntă angajații în raporturile de muncă sunt rezultatul lipsei de comunicare, al unei înțelegeri defectuoase și, în cele din urmă, al incapacității de a gestiona situațiile de criză.

Ședințele de psihoterapie individuale pot ajuta angajații pe multiple paliere. Aceștia pot învăța:

●     să se cunoască și să-și înțeleagă nevoile;

●     să își analizeze comportamentul și să-l gestioneze în favoarea lor;

●     să își schimbe perspectiva de a privi lucrurile;

●     să se adapteze în cazul situațiilor stresante și să devină mai flexibili;

●     să își gestioneze în mod optim timpul de lucru;

●     să își îmbunătățească stima de sine și modalitatea de comunicare;

●     să depășească situațiile stresante.

Multe dintre aceste aspecte vor contribui la o mai bună gestionare a situațiilor survenite în relațiile de muncă și la eliminarea emoțiilor negative. Un angajat care poate să comunice corect va putea să-și expună punctul de vedere fără a genera conflicte și va putea să aducă rezolvare multora dintre nemulțumirile sale.

De asemenea, autocunoașterea poate fi revelatoare pentru angajați. După ce va reuși să se cunoască pe sine, un angajat va înțelege cu ușurință care sunt nevoile sale, dar și care poate să fie sursa reală de satisfacție.

Echilibrul dintre viața personală și cea profesională poate fi ușor destabilizat atunci când vine vorba despre munca remote. Psihoterapia are rolul de a îndrepta persoana în direcția corectă, astfel încât alegerile sale să păstreze o balanță echilibrată între diferitele aspecte ale vieții.

Ce beneficii poate să aducă psihoterapia companiei angajatoare?

După cum afirmam mai sus, bunul mers al organizației depinde în totalitate de întregul elementelor care o compun, incluzând aici și resursa umană. Pe lângă priceperile și abilitățile profesionale pe care le dețin, angajații aduc cu sine o poveste personală, influențată de trecut, de experiențele pe care le-au trăit și de valorile în care cred.

O companie determinată să obțină performanțe trebuie să acorde atenție sănătății angajaților. Psihoterapia va ajuta angajatul, dar va face un serviciu inclusiv organizației din care acesta face parte, încurajând starea generală de bine, productivitatea și motivația personalului.

Fluctuația de personal poate fi mult diminuată ca urmare a acordării acestor beneficii extrasalariale care pun în centru lor bunăstarea angajaților. Pe de o parte, ședințele de psihoterapie învață angajații să comunice eficient și să acorde atenție nevoilor lor. Astfel, aceștia nu vor fi tentați să părăsească firma la cea mai mică neînțelegere, încercând să rezolve conflictul sau să înlăture cauza nemulțumirii prin comunicare deschisă și prin identificarea unei soluții favorabile pentru ambele părți.

Pe de altă parte, o companie atentă la emoțiile angajaților săi este o companie puternică, cu valori solide. Angajatul nu doar că nu va dori să o părăsească, ci va fi motivat să evolueze și determinat să obțină o promovare.

Angajații cu încredere de sine crescută și care își gestionează în mod corect emoțiile vor fi mai implicați, mai prezenți și mai focusați la locul de muncă. Ba mai mult, încrederea în firmă va crește substanțial, iar atașamentul față de compania angajatoare poate cunoaște noi dimensiuni.

Nu în ultimul rând, a oferi beneficii extrasalariale de acest fel reprezintă o modalitate extrem de eficientă prin care companiile își pot consolida brandul de angajator. O bună reputație va atrage în viitor candidați valoroși și va plasa firma între acele companii pentru care orice angajat își va dori să lucreze.

Platforma Benefit este o soluție simplă și rapidă prin care angajatorii pot include consilierea psihologică pentru angajați printre beneficiile extrasalariale pe care le oferă.

Pe lângă numeroasele avantaje pe care le include, platforma permite angajatorului să selecteze beneficiile pe care dorește să le pună la dispoziția angajatului. Pentru societățile care își desfășoară activitatea remote, serviciile de psihoterapie pot constitui facilități însemnate și îmbunătățiri vizibile în modul de lucru.

Pe lângă beneficiile fixe incluse în platformă, numărându-se și cardul de masă sau vouchere de vacanță, angajații au acces la o serie de beneficii flexibile pentru care firma angajatoare a alocat un anumit buget. În funcție de motivațiile personale ale fiecărui angajat, acesta are libertatea totală de alegere. Platforma Benefit include printre beneficiile pe care le pot selecta angajații și accesul la ședințe de consiliere psihologică acordate de specialiști în acest domeniu.

Motivarea angajaților prin acordarea unor beneficii extrasalariale poate impacta semnificativ percepția acestora asupra companiei în care lucrează. Mai mult decât atât, contextul muncii în regim remote, cu provocările și dificultățile sale, transformă grija angajatorului din alegere în necesitate.

Pentru a menține un mediul de lucru optim și pentru a construi echipe eficiente și sănătoase, cu angajați dedicați și concentrați pe obiectivele pe care le au de dus la îndeplinire, organizațiile trebuie să înțeleagă nevoile angajatului, să pună preț pe acestea și să acționeze în consecință.

Sursă foto: Shutterstock

image

Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale

Solicită oferta

Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.

Contactează-ne