Skip to main content

Vrei să devii client Edenred?

cover img

Cardul de tichete de masă Edenred Ticket Restaurant

Solicita acum oferta personalizata

Dacă nu mai doriți să primiți mesaje comerciale, vă rugăm să ne scrieți la adresa de e-mail: gdpr-ro@edenred.com

VREI SĂ AFLI MAI MULTE DETALII?
DISCUTĂ CU UN CONSULTANT EDENRED

Widget Landscpae

Calculează-ți economiile în câteva secunde cu cardul de masa Edenred

minus plus

30 RON

0 RON 30 RON

Legislația cardurilor de tichete/bonuri de masă

large image

Cu cardul de tichete de masa Edenred ai mai puține operațiuni și mai multe avantaje pentru tine și angajații tăi!

Edenred Ticket Restaurant® Card încorporează beneficiile clasice ale tichetelor pe suport hârtie, dar și experiența digitală a cardurilor bancare, sub formă de card de bonuri de masă. Spre deosebire de cele din urmă, nu permit retragerea de numerar, garantând astfel utilizarea fondurilor în scopul dedicat. Neavând un cont bancar asociat, nu au comisioane de administrare de cont sau alte costuri asociate cardurilor bancare. 

Alege Edenred Ticket Restaurant Card și te vei bucura, în plus, de:

  • Cea mai mare rețea de comercianți parteneri, cu acoperire națională 100% în hypermarketuri, supermarketuri, restaurante, pizzerii etc
  • Beneficiarii de tichete de masă au acces la meniuri de prânz și oferte speciale postate pe pagina de Facebook Edenred Romania
  • Prima reţea certificată privind numărul real de magazine partenere.

Consultă aici termenii și condițiile produsului Ticket Restaurant® pe suport card.

image

Valoarea unui tichet de masă

Valoarea nominală maximă ce poate fi oferită unui angajat pentru o zi lucrată este de 
30 lei. Cu tichetele de masă pe card ai flexibilitate în efectuarea de plăţi sub/peste valoarea nominală a unui tichet de masă.

image

Logistică simplificată

Cardurile de masă necesită doar distribuţia iniţială. Ulterior, acestea se reîncarcă în aceeaşi zi, iar sumele ajung instantaneu la salariaţi.

Companiile pot comanda tichete de masă pe card prin intermediul platformei MyEdenred.

Valabilitatea suportului card pentru tichetele electronice este de 4 ani de la emitere.

image

Siguranţa sumelor încărcate pe cardul de masă

Poţi alege să plăteşti fie "contactless", fie cu telefonul mobil, activând funcția NFC a telefonului, prin aplicațiile MyEdenred, Google Pay sau Apple Pay. În cazul sumelor mai mari, ţi se va cere şi confirmarea prin codul PIN:

a. Pentru plăţile sub 100 de lei nu este necesar codul PIN, iar ridicarea chitanţei este opţională;

b. Pentru plăţile ce depăşesc 100 de lei este obligatorie introducerea codului PIN;

c. Pentru orice tranzacţie iniţiată "contactless", dar eşuată, se va relua plata în mod standard, prin introducerea cardului în POS.

În caz de pierdere sau furt, beneficiarii au posibilitatea blocării cardului (24h: telefonic sau direct din aplicația MyEdenred).

Accesează MyEdenred

MY.EDENRED.RO

FAQ

Tichetele de masă pe suport electronic sunt bonuri de valoare dedicate exclusiv alocației individuale de hrană a salariatilor . Cardurile sunt dezvoltate de Edenred sub sigla MasterCard® și sunt prevăzute cu CIP, încorporând cea mai nouă tehnologie ce conferă securitate sporită și viteză. Aceste carduri de masă pot fi folosite și în modul “Contactless”.

Începând cu data de 1 iulie 2022, valoarea maximă a tichetului de masă este 30 lei/ zi lucrată, , conform Legii nr. 187/2022, publicata in Monitorul Oficial

Tichetele de masă se pot acorda în valoarea maximă stabilită de legislația în vigoare corespunzător numărului de zile lucrate din luna pentru care se face transferul.

Posesorul cardului este informat prin email lunar, in ziua incarcarii cardului si prin notificare in aplicatia MyEdenred, daca utilizatorul aplicatiei si-a dat acordul. Alternativ, utilizatorii de card pot afla în permanență soldul cardului și istoricul tranzacțiilor prin aplicația mobilă sau prin platforma online My Edenred.

Clientul poate solicita trimiterea urmatoarelor informatii prin email pentru a informa utilizatorii cu privire la: numărul de tichete încărcate, valoarea nominală a unui tichet, valoarea totală încărcată, soldul cardului după încărcare.

Pentru a primi notificarea, clientul trebuie sa completeze in fisierul de comanda adresa de email si numarul de telefon al utilizatorilor de card.

Daca printr-o eroare s-a incarcat o suma eronat pe card, clientul poate solicita catre Edenred rezolvarea situatiei prin retragerea sumei incarcate gresit pe card.

Legislația aplicabilă nu impune obligația salariatului de a restitui suportul electronic (cardul) pe care au fost sau sunt încărcate tichetele de masa, însă salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de masa alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.

Prin platforma online MyEdenred, folosind un fișier Excel template pe care Edenred îl pune la dispoziția clientului. În același fișier există un sheet pentru comanda de carduri noi și un sheet pentru comenzi recurente de reîncărcare.

Pentru emitere de noi carduri (noi angajați)

  1. Compania trimite comanda catre Edenred prin incarcarea fisierului de comanda, cu informatiile aferente, in platforma MyEdenred
  2. Edenred emite factura proforma și aceasta este plătită de către client
  3. Clientul primește cardurile noi și le distribuie utilizatorilor
  4. Clientul primește onotificare automată de la Edenred după fiecare comandă, conținând informațiile comenzii plasate. În corpul acestui email va găsi Parola de recepționare carduri și Numărul de comandă. Clientul trebuie să trimită aceste informații (parolă și număr comandă) către Edenred, utilizând adresa de e-mail specificată în contract la nivel de Responsabil recepție carduri. Mesajul conținând parola de recepționare și numărul comenzii trebuie trimis de către client DOAR de la adresa de email a responsabilului de recepție carduri înscrisă în contract. Transmiterea respectivului mesaj reprezintă confirmarea faptului că angajatorul (Clientul) ori salariații săi se află deja în posesia cardurilor pe care urmează să fie încărcate tichetele de masă)
  5. Edenred alimentează cardurile. Din motive de siguranță, cardurile nou-emise vor fi încărcate cu sumele corespunzătoare doar după confirmarea recepției de către client.

 

Pentru reîncărcarea cardurilor deja existente și confirmate

  1. Compania trimite la Edenred fișierul de comandă, completat cu informațiile aferente reîncărcării. Se selectează perioada pentru care se dorește comanda (luna anterioară, luna în curs ori luna viitoare).
  2. Edenred emite factura proforma și aceasta este plătită de către client
  3. Se alimentează carduriIe în maxim 1 zi lucrătoare de la încasare.

CarduriIe se reîncarcă in aceeasi zi daca plata este efectuata din aceeasi banca; daca ce face plata dintr-o alta banca incarcarea poate efectua într-o zi lucrătoare de la încasare. Valoarea tichetelor de masa nu va putea fi transferată salariaților pe card decât dacă angajatorul a achitat contravaloarea nominală a acestora, inclusiv costurile aferente emiterii, către Edenred.

Potrivit legii, la încetarea contractului individual de muncă, salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.

Formularul de comandă este unic. Același fișier electronic se folosește pentru orice tip de comandă.

Lista este disponibila in contul MyEdenred al companiei unde clientul poate accesa informatii referitoare la fiecare card.

Timpul de livrare a cardurilor noi este de maximum 6 zile lucrătoare, conform contractului.

Nu este permisă alimentarea cardului de masă cu alte sume în afara celor reprezentând contravaloarea tichetelor de masă.

Legislația nu impune obligația salariatului de a restitui suportul electronic (cardul) pe care au fost încărcate tichetele de masă, însă salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor masă alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.

Nu, cardul este valid doar în cadrul companiei unde activa salariatul atunci când l-a primit.

Angajatorul suportă toate costurile legate de emiterea și acordarea tichetelor de masă pe suport electronic. Conform legii, cardul nu implică nici un cost suplimentar pentru angajat.

Costurile angajatorului diferă în funcție de numărul de beneficiari și de numărul adreselor de livrare. Pentru a primi o ofertă personalizată, va rugăm să ne contactați.

După ce a fost stabilit vizualul noului card împreună cu compania client și Edenred, livrarea acestora se poate face în 10 zile lucrătoare.

Da. Important este momentul încasării contravalorii nominale a tichetelor în contul Edenred. Incărcarea se face într-o zi lucrătoare de la încasare.

În cazul în care un angajat își blochează cardul pierdut/furat/deteriorat, se va genera o comandă de reemitere, pe care o va confirma compania client, la solicitarea Edenred. În cazul în care un beneficiar dorește doar blocarea temporară a cardului, în speranța că îl va găsi, poate să solicite acest lucru prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă sau platforma My Edenred sau telefonic, prin apel la Serviciul Clienți 021 301 33 66. Activarea se va face tot prin contul de utilizator sau prin apel la Serviciul Clienți. Fiecărui card îi sunt atribuite datele de identificare ale beneficiarului, așa cum sunt comunicate de clienți către Edenred, la producerea cardurilor: denumire companie, CNP beneficiar, dată nașterii, adresa beneficiar.

Cardurile Ticket Restaurant® sunt compatibile cu POS-urile deja existente în magazinele care au contract încheiat cu Edenred pentru acceptarea tichetelor de masa pe suport electronic, deci nu e nevoie de investiții suplimentare din partea comercianților.

In baza contractului pe care il ai incheiat cu Edenred pentru acceptarea la plata a cardului Ticket Restaurant, ne vei transmite si MID-urile (codurilor de identificare) aferente POS-urilor din unitatea ta de vanzare. De asemenea, trebuie să ai încheiate acordurile de colaborare necesare cu instituțiile acceptante (bănci/procesatori de plăți etc.), vizând instalarea de terminale de plată (de ex. POS) ce permit plata cu cardurile Mastercard®.

Te rugam sa ne anunti daca deschizi sau inchizi o unitate de vanzare, pentru a putea opera modificarile necesare.

In cazul in care inlocuiesti POS-urile sau deschizi o unitate noua, te rugam sa ne trimiti codurile MID ale noilor POS-uri pentru inrolare, precum si detaliile privind noua locatie, dupa caz. Codurile MID se gasesc pe chitantele de la POS si pot fi transmise la adresa comerciant-ro@edenred.com, astfel incat sa poti accepta la plata cardurile Edenred.

Cardurile Ticket Restaurant® pot fi utilizate numai în magazinele partenere care sunt dotate cu POS-uri şi care au contract de acceptare la plata a acestor tichete încheiat cu Edenred, emitentul cardurile Ticket Restaurant®. Tichetele de masă pe card Ticket Restaurant vor avea o rețea de magazine partenere care va cuprinde atât magazine alimentare, supermarket-uri si hypermarketuri precum și restaurante, bistrouri, unități fast food sau firme de catering și de mâncare livrată, inclusiv platforme online, cum este Tazz si Freshful

La momentul achitării alimentelor în unităţile alimentare, de pe card va fi debitata valoarea integrală a produselor cumpărate, chiar dacă aceasta presupune utilizarea de fracţii ale valorii nominale a unui tichet.

Sumele sunt decontate conform contractului încheiat cu instituţia financiară deţinătoare a POS-ului prin care s-au efectuat tranzacţiile, fără intervenția Edenred, similar platilor realizate cu un card de debit.

Acceptarea la plata a cardurilor Edenred se face doar in baza unui contract comercial incheiat / act aditional la un contract deja existent astfel incat POS ul existent in magazinul dvs. sa valideze plata. Costurile sunt mentionate in contract/act aditional si se vor achita conform cu cele stipulate in documentele agreate

Termenii și condițiile în care pot fi returnate produsele, precum și modalitatea de restituire a contravalorii acestora sunt reglementate în cadrul politicii de retur a fiecărui comerciant partener.

Dupa data expirarii, contravaloarea acestora se pierde si nu mai poate fi reincarcată pe card. Angajatorul poate solicita restituirea, la valoarea lor nominală, a tichetelor de masa pe suport electronic și neutilizate în perioada de valabilitate, potrivit contractului de client încheiat cu Edenred.

Conform legii este interzis angajatorilor să taxeze în vreun fel angajații sau să diminueze valoarea nominală a tichetelor cadou pe suport electronie. Toate costurile aferente tichetelor cadou pe suport electronic vor fi suportate de către angajatori.

La momentul achitării produselor alimentare din cadrul unităților partenere Ticket Restaurant Card, de pe cardurile de masă este debitata valoarea integrală a produselor cumpărate, chiar dacă aceasta presupune utilizarea de fracții ale valorii nominale a unui tichet.
Utilizatorii cardurilor pot alege să plătească fie introducând cardul în POS și tastând codul PIN, fie prin tehnologia "contactless" în cadrul unităților care afișează sigla "contactless", prin simpla apropiere a cardului de cititorul special. De asemenea, cardul Ticket Restaurant poate fi utilizat si pentru plati online.

  • Pentru plățile contactless sub 100 de lei nu este necesar codul PIN
  • Pentru plățile contactless ce depășesc 100 de lei este obligatorie confirmarea prin cod PIN
  • Pentru orice tranzacție inițiată contactless, dar eșuată, se va relua plata în mod standard, prin introducerea cardului în POS


Important: înainte de a efectua prima tranzacție “contactless”, este necesar să se efectueze în prealabil cel puțin o tranzacție introducând cardul în POS și tastând codul PIN.

Codul PIN este necesar în cazul plăților clasice (non-contactless) și în cazul plăților “contactless” care au o valoare de peste 100 de lei.

În prezent, Edenred deține cea mai extinsă rețea de comercianți parteneri la nivel național, acoperind toate județele ca distribuție. Tichetele de masă pe card pot fi folosite doar în magazinele dotate cu POS sau care dețin aplicația Global Payment și care au semnat un contract de acceptare la plata a acestor carduri cu Edenred. De asemenea, cardul Ticket Restaurant poate fi utilizat si pentru plati online. La acest link poate fi găsită lista completă de comercianți: https://www.edenred.ro/ro/parteneri-ticket-restaurant sau accesând harta comercianților

Edenred oferă tuturor posesorilor de carduri, acces permanent și gratuit la informații despre soldul cardului și istoricul tranzacțiilor prin următoarele canale:

- contul web My Edenred

- aplicația mobilă My Edenred, care poate fi descărcată pe telefoanele de tip smartphone iOS, Android sau Huawei

- prin apel la numărul de telefon 021 301 33 66 (IVR-robot telefonic sau operator)

- pe email, angajații sunt înștiințați automat de către Edenred cu privire la data alimentării, valoarea tichetelor de masă transferate pe suport electronic și soldul cardului după încărcare.

Edenred oferă tuturor posesorilor de carduri, acces permanent și gratuit la informații despre soldul cardului prin următoarele canale:

- contul web My Edenred

- aplicația mobilă My Edenred, care poate fi descărcată pe telefoanele de tip smartphone iOS, Android, Huawei

- prin apel la numărul de telefon 021 301 33 66 (IVR-robot telefonic sau operator)

- pe email, angajații sunt înștiințați automat de către Edenred cu privire la data alimentării, valoarea tichetelor de masă transferate pe suport electronic și soldul cardului după încărcare.

PIN-ul poate fi reamintit prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă sau platforma online MyEdenred ori prin apel la 021 301 33 66.

Termenii și condițiile în care pot fi returnate produsele, precum și modalitatea de restituire a contravalorii acestora sunt reglementate în cadrul politicii de retur a fiecărui comerciant partener.

Pentru plățile “Contactless” ce depășesc 100 de lei este obligatorie introducerea codului PIN.

Tichetele de masă emise până la data de 31 octombrie pot fi utilizate până la data de 31 decembrie a anului de emitere. Un tichet de masă emis începând cu data de 1 noiembrie anul curent poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor anului de emitere.

Cardul se blocheaza daca se introduce codul PIN de cel putin 3 ori gresit in aceeasi zi. Deblocarea cardului se face automat, in ziua urmatoare, Recomandarea este sa accesati aplicatia mobila MyEdenred pentru a va reaminti PIN ul inainte de a incerca folosirea cardului.

Nu, potrivit legii, comenzile de carduri Ticket Restaurant se pot procesa doar în baza unei comenzi ferme efectuate de către compania angajatoare, care a semnat un contract cu Edenred.

Plățile de tip "Contactless" pot fi efectuate pentru orice sumă disponibilă pe card.

În caz de pierdere sau furt, cardul trebuie blocat imediat, pentru a nu pierde sumele încărcate pe acesta. Cardul se poate bloca (ireversibil) prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă My Edenred, din platforma online sau prin apel la numarul 021 301 33 66. În cazul în care un beneficiar dorește blocarea temporară a cardului, în speranța că îl va găsi, cardul poate fi blocat temporar (reversibil) prin aceleași mijloace menționate mai sus.

Da, utilizatorii au libertatea să cheltuie orice sumă doresc din fondurile disponibile pe card. Nu există un minim obligatoriu, iar maximul este dat de suma existentă pe card la acel moment.

Nu, conform legii, cardurile Ticket Restaurant nu permit retragerea sau transferul de fonduri, ci pot fi utilizate exclusiv pentru plata produselor alimentare.

Certificări Edenred