Skip to main content
Articole

Brandul de Angajator: ce este și cum se construiește

Ai auzit până acum de brandul de angajator (employer branding)? Este cazul să afli că este foarte important atât în retenția angajaților, cât și în recrutarea unor candidați valoroși, aliniați viziunii și valorilor companiei.

În continuare, îți vom explica, pe scurt, ce înseamnă brandul de angajator, la ce este important și de asemenea, îți vom spune cum poate fi construit și consolidat.

  • Employer branding (brandul de angajator): ce este și ce importanță are
  • Cum construiești un brand de angajator puternic

Employer branding (brandul de angajator): ce este și ce importanță are

employer branding

Dacă nu știi exact ce este employer branding (brandul de angajator), îți vom prezenta în continuare acest concept conform definiției oficiale. Conceptul de brand de angajator înglobează totalitatea informațiilor aflate la îndemâna publicului și a percepțiilor despre felul în care un angajator se prezintă.

Din această definiție, putem deduce faptul că brandul de angajator este elementul care oferă detalii despre:

  • domeniul în care activează compania;
  • activitatea companiei din ultimii ani;
  • statistici despre angajați;
  • posturi vacante;
  • cultura organizațională;
  • beneficii oferite angajaților și nivelul de salarizare.

➡️ Află mai multe informații interesante despre cât de importante sunt beneficiile extrasalariale acordate angajaților, cum sunt și Zilele libere pentru evenimente speciale: casatorie, nastere, deces.

Bineînțeles, acestea sunt doar câteva categorii de informații pe care le poți afla analizând brandul de angajator.

Probabil te întrebi și care este importanța reputației de angajator. În primul rând, un brand de angajator puternic va fi unul ușor de recunoscut printre potențialii angajați, astfel că vei atrage la interviu doar candidați valoroși, care vor dori să evolueze în același timp cu firma.

În al doilea rând, este vorba și despre retenția angajaților actuali. Un branding de angajator puternic te va ajuta să eviți migrația angajaților. Astfel, dacă sunt posturi disponibile, angajații vor dori să candideze în aceeași companie, deoarece au toate motivele să rămână.

Conform unei statistici recente, peste 90% dintre candidații la un post vacant au declarat brandul de angajator unul dintre principalele elemente pe baza cărora decid la care companie vor rămâne în urma procesului de recrutare (dacă au mai multe opțiuni).

Cum construiești un brand de angajator puternic

Un brand de angajator puternic îți va aduce numai beneficii, iar pe cele mai importante le-am menționat anterior. Pentru a sumariza, brandingul angajatorului te ajută atât pentru a recruta candidați aliniați viziunii și valorii companiei, cât și pentru a evita migrarea angajaților.

Pentru a construi un brand de angajator puternic, va trebui să te înarmezi cu răbdare și să analizezi cât mai des dacă schimbările pe care le-ai implementat au efect. Apoi, este bine să știi că reputația de angajator poate fi construită numai după ce se stabilește o strategie clară pentru toți cei implicați. La această strategie vor participa în principal persoane din departamentele: resurse umane, comunicare, marketing, dar și ceilalți angajați, care vor aduce un aport cât de mic la construirea brandingului. În continuare, îți vom prezenta principalele etape pe care să le bifezi pentru a construi și consolida un brand de angajator.

Stabilirea valorilor companiei

De regulă, stabilirea și prezentarea valorilor pe care se bazează compania ar trebui să se realizeze imediat după înființare. Însă, niciodată nu este prea târziu, așa că primul pas spre crearea unui brand de angajator este stabilirea valorilor pe care se bazează compania. Acestea trebuie respectate în fiecare zi de activitate, iar persoanele care fac parte din companie vor trebui să le împărtășească. Valorile companiei reprezintă unul dintre elementele care induc sentimentul de apartenență al angajaților.

Stabilirea unor principii de muncă sănătoase

echilibru viata personala vs profesionala

Atât angajații, cât și candidații pentru posturile vacante își doresc o companie cu principii de muncă sănătoase. Ce înseamnă acest lucru? Un exemplu ar fi respectarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională. Acest echilibru ajută angajații să fie atât fericiți, cât și productivi. Nimănui nu îi va plăcea să lucreze ore suplimentare foarte des, chiar dacă remunerația va fi pe măsură. Timpul liber este extrem de important pentru oricine, iar un angajat care are parte de echilibru între muncă și viața personală, va fi un angajat care aduce plus valoare companiei și care va participa la creșterea brandului de angajator.

➡️ Află mai multe detalii despre Cum sa sustii echilibrul dintre viata personala a angajatilor si job.

De asemenea, este bine să se încurajeze o atmosferă prietenoasă la locul de muncă. În mediile în care se pune accent doar pe rezultate, se va crea o competiție foarte ridicată între angajați, astfel că aceștia vor ajunge să nu mai coopereze, ci să încerce să lucreze individual pentru a fi remarcați.

Un alt principiu este cel legat de siguranța și securitatea la locul de muncă. Astfel, companiile sunt obligate să asigure condiții sigure pentru fiecare angajat, astfel încât desfășurarea activității să se realizeze fără vreun risc.

Existența unui website

Având în vedere că trăim în era internetului, la construirea și consolidarea unui brand de angajator contribuie și existența unui website. Poate fi un site de prezentare sau un magazin online, în funcție de specificul companiei. Foarte important este aspectul website-ului și experiența utilizatorilor în timp ce navighează pe acesta.

Website-ul va fi cartea de vizita digitală a companiei, folositoare în special candidaților și celor care iau în considerare dacă să aplice sau nu pentru un job vacant la companie. Bineînțeles și angajații se vor putea bucura de website, în funcție de rubricile și funcționalitățile ce vor fi integrate în acesta.

Cum ar trebui să arate un website pentru a ajuta la crearea și consolidarea unui brand de angajator? Iată câteva sfaturi:

  • să aibă un design intuitiv și cât mai aerisit;
  • culorile principale să fie cele ale companiei, pe cât posibil;
  • să fie incluse pagini cu următoarele informații: istoricul companiei, misiunea, viziunea și valorile companiei, echipa;
  • pagina de contact să includă cât mai multe detalii, inclusiv un formular de contact rapid;
  • de preferat să fie inclus și un blog pe care să se publice informații despre activitatea companiei sau noutăți din domeniul de activitate;
  • de mare ajutor ar fi și o pagină de cariere, unde să se posteze anunțurile pentru joburile vacante.

Profiluri pe rețelele de socializare

La fel ca și în cazul unui website, prezența pe rețelele de socializare a devenit un must-have pentru companii, indiferent de domeniul în care activează. Profilurile pe rețelele de socializare pot fi folosite pentru a prezenta compania așa cum este. Spre exemplu, se pot posta imagini cu desfășurarea unei zile obișnuite de lucru, testimoniale de la angajați, informații interesante din domeniu, detalii despre planurile companiei, realizări și așa mai departe. Astfel, candidații la un loc de muncă vacant vor avea o imagine mai clară asupra companiei și vor putea să ia cea mai bună decizie.

Interacțiunea pe platformele de recrutare

Bineînțeles, nu puteam să nu menționăm și interacțiunea pe platformele de recrutare. Acestea sunt unele dintre cele mai la îndemână instrumente pentru recrutarea unor candidați foarte buni. Postarea unor anunțuri nu este suficientă, având în vedere că sunt alte zeci sau chiar sute de companii în domeniu. Este bine ca anunțurile să fie foarte bine gândite, să atragă atenția de la primele cuvinte și să ofere suficiente informații pentru a determina oamenii să aplice pentru posturile vacante.

Acordarea de beneficii extrasalariale

https://www.edenred.ro/ro/cardul-de-masa-IMM

Nu în ultimul rând, aducem în discuție și beneficiile extrasalariale ca o modalitate excelentă de construire și consolidare a unui brand de angajator puternic. Spre exemplu, îți poți surprinde plăcut angajații oferindu-le Cardul cu Tichete Cadou Edenred. Acesta reprezintă o soluție modernă de recompensare și este de asemenea și o soluție win-win, având în vedere că beneficiile extrasalariale sunt deductibile și scutite de la plata taxelor sociale.

Astfel, atât angajații, cât și candidații vor fi încântați de grija companiei și modalitatea de recompensare, ceea ce va duce la consolidarea brandului de angajator.
➡️ Oferă beneficii extrasalariale angajaților tăi și contribuie astfel la crearea și consolidarea unui brand de angajator puternic. Poți alege oricand un Card cu Tichete Cadou Edenred.

Așadar, acum că știi care sunt pașii pe care trebuie să îi faci pentru a consolida brandul de angajator al companiei, nu mai sta pe gânduri!

Sursa foto: Shutterstock

  • Etichete :
image

Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale

Solicită oferta

Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.

Contactează-ne

Cu ce te putem ajuta?