Skip to main content
Articole

Prânzul devine subiect de dezbatere națională, în urma unei inițiative Edenred și Hora România, catalizată de platforma Țara Lui Mai Bine

  • La dezbatere au participat reprezentanții Edenred și HORA, alături de autoritățile publice din Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale
  • Peste 200 de producători locali și restaurante sunt aduse împreună în platforma Țara lui Mai Bine
  • Conform barometrului FOOD, 76% dintre restaurante observă o creștere a cererii de produse locale din partea clienților.

București, 16 octombrie 2025 – De Ziua Mondiala a Alimentației, Edenred și Hora România deschid o discuție națională despre importanța prânzului ca verigă esențială a unui lanț economic sustenabil, în cadrul unui eveniment desfășurat sub misiunea platformei Țara Lui Mai Bine. Masa de prânz iese din sfera gestului cotidian și devine catalizator pentru bunăstarea angajaților, companiilor, restaurantelor care deservesc clienții și producătorii locali care le furnizează zilnic produse proaspete. 

Despre importanța prânzului și lansarea unei concept inedit sub misiunea Țara lui Mai Bine au vorbit, în cadrul unui eveniment, organizat, reprezentanți Edenred, HoReCa, reprezentanți de stat și producători locali. 

O inițiativă cu impact economic și social: „Bucătărioara din Țara lui Mai Bine”

„Bucătărioara” este mai mult decât o experiență gastronomică, este un apel la acțiune pentru companii, restaurante și consumatori, pentru a repoziționa prânzul ca moment esențial al zilei:

  • pentru angajați, un factor de energie, productivitate și echilibru;
  • pentru restaurante, o oportunitate de creștere și diferențiere;
  • pentru producători, o piață stabilă și sustenabilă.

Prin conceptul de "Bucătărioara" construim încredere și aducem mai multă conștientizare asupra faptului că în restaurantele din Țara lui Mai Bine angajații pot găsi în pauza de prânz meniuri gătite cu grijă, preparate din ingrediente locale proaspete, la fel ca în bucătăria de acasă.. Prin acest demers, Edenred și Hora își propun să creeze un ecosistem colaborativ care pune în valoare reperele unui prânz mai hrănitor și sănătos pentru angajați și sprijină dezvoltarea economică locală.

„Prin proiectul Țara lui Mai Bine, Edenred contribuie la transformarea prânzului dintr-o simplă masă zilnică într-o alegere conștientă, care susține sănătatea noastră a tuturor, precum și dezvoltarea economiei locale. Prin acest proiect ne propunem să consolidăm principiile sustenabilității și să generăm un impact economic semnificativ prin facilitarea unei conexiuni autentice între restaurante și producătorii locali. Inițiativa reflectă angajamentul nostru față de responsabilitatea socială, sănătatea și starea de bine a angajaților, dar și față de dezvoltarea unei economii circulare. Tendințele din piață confirmă această direcție: șapte din zece restaurante raportează o creștere constantă a cererii pentru produse locale din partea clienților, semn al unei evoluții firești către un consum mai conștient și mai responsabil.

Țara lui Mai Bine valorifică aceste tendințe și le transformă într-un impact concret, facilitează aprovizionarea cu ingrediente locale, sprijină restaurantele în crearea de meniuri echilibrate și oferă angajaților acces la prânzuri mai sănătoase, cu efect pozitiv asupra sănătății și economiei locale”, a declarat Görkem Oran, Director General, Edenred România.  

„Clienții caută meniuri tradiționale, bazate pe prospețime și ingrediente locale, iar restaurantele se adaptează rapid, investind în opțiuni mai sănătoase și parteneriate directe cu producătorii. Colaborarea dintre HORA și Edenred consolidează aceste practici și încurajează restaurantele să devină modele de sustenabilitate și responsabilitate în comunitățile lor”, a adăugat Radu Savopol, Președinte HORA.

Restaurantele din România se adaptează noilor așteptări

Conform celor mai recente date ale barometrului FOOD1, 84% dintre proprietarii de restaurante din țara noastră colaborează în prezent cu producătorii locali și utilizează în prepararea rețetelor produse de la furnizori români, pentru a veni în întâmpinarea cererii crescute ale clienților pentru produse proaspete și sănătoase.

Totodată, peste jumătate dintre restaurante spun că sunt tot mai solicitate porțiile mai mici, iar 45% dintre ele remarcă o creștere a cererii pentru mâncăruri vegane. În același timp, mai mult de 90% dintre clienți spun că pentru ei o masă sănătoasă presupune un preparat din produse proaspete, iar aproape 76,8% declară că sănătate în farfurie înseamnă mai multe legume. 

Astfel, tot mai multe localuri includ opțiuni vegetariene sau vegane (57%), oferă informații nutriționale clare (71%) și marchează explicit opțiunile sănătoase în meniu (73%), ajutând clienții să facă alegeri mai conștiente. 

Sistemul cardurilor de masă are un rol important în consolidarea ecosistemului alimentar local, cu 8 din 10 restaurante care declară o percepție pozitivă asupra sa: 68% afirmă că stimulează cifra de afaceri, 44% observă că utilizatorii de carduri de masă revin mai des la restaurant, iar 41% spun că aceștia cheltuiesc mai mult. Aceste obiceiuri de consum contribuie în mod sănătos și sustenabil la un lanț alimentar care are impact pozitiv asupra sănătății angajaților din România și a economiei locale. 

1Barometru FOOD este un sondaj anual, realizat în cadrul proiectului FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), cel mai mare program european de educație alimentară care promovează obiceiurile alimentare sănătoase. În România, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.096 de utilizatori și 100 proprietari de restaurante, în decursul lunii august 2025.

***

Despre Edenred

Edenred este lider piaţă ca platformă digitală pentru servicii şi plăţi şi este partenerul de zi cu zi al oamenilor la locul de muncă, conectând peste 60 de milioane de utilizatori şi peste 2 milioane de comercianţi parteneri din 45 de ţări prin intermediul a 1 milion de clienţi corporativi. 

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaţilor), mobilitate (soluţii multy-energy, mentenanţă, taxe de drum, parcări şi vouchere de transport) şi plăţi corporative (carduri de plată virtuale).

În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections.For good.”, aceste soluţii sporesc bunăstarea şi puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătăţesc atractivitatea şi eficienţa companiilor şi animă piaţa muncii şi economia locală. De asemenea, favorizează accesul la alimente mai sănătoase, la produse mai sustenabile şi soluţii de soft mobility. 

Cei 12.000 de angajaţi ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient şi mai responsabil în fiecare zi. 

În 2024, datorită activelor sale tehnologice globale, grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 45 de miliarde de euro, realizat în principal prin intermediul aplicaţiilor mobile, al platformelor online şi al cardurilor.

Edenred este listată la bursa Euronext Paris şi inclusă în următorii indici: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index şi MSCI Europe. 

Logo-urile şi alte denumiri comerciale menţionate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terţe părţi. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.

Despre HORA

HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, având misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi pe plan naţional şi internaţional. Organizaţia numără peste 200 de membri şi îşi propune să redefinească industria ospitalităţii româneşti pe coordonatele etice, economice şi culturale pe care le merită.

  • Etichete :
image

Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale

Solicită oferta

Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.

Contactează-ne