Skip to main content
Articole

Cum alegi cardul de masă potrivit pentru echipa ta - criterii de care să ții cont

Mai mult de jumătate dintre angajații români primesc tichete de masă, cu beneficii importante atât pentru aceştia, cât și pentru angajator. Avantajele sunt multiple: reduceri fiscale, fidelizarea și creșterea puterii de cumpărare a angajaților, costuri reduse de implementare și altele. Utilizarea cardului de masă electronic, ce include valoarea tichetelor de masă, este forma cea mai simplă și modernă de utilizare a acestora, înlocuind complet soluția clasică a tichetelor de masă, pe suport de hârtie. Este important de notat că, începând cu 2022, tichetele de masă vor fi emise exclusiv pe suport electronic, adică pe card.

Card electronic vs tichete de masă pe hârtie

Tichetele de hârtie, cunoscute pentru avantajele extrasalariale pe care le aduc, au însă limite pe care utilizatorii le cunosc foarte bine: de la imposibilitatea plății unor sume mai mici decât valoarea unui tichet de masă, în condițiile în care reglementările nu permit acordarea de rest în bani, până la operația în sine de completare și desprindere din carnetul de tichete a bonurilor de masă. La acestea se adaugă măsurile de siguranță pe care trebuie să le conțină tichetele și distribuția acestora, ceea ce presupune costuri suplimentare de tipărire, securizare și transport, pe care le suportă angajatorul.

Cardul electronic de tichetele de masa exclude complet toate aceste neplăceri. Sunt eliminate toate procedurile birocratice, transportul și distribuția. Cardul are o valabilitate de patru ani, trebuie distribuit o singură dată angajatului, se încarcă lunar, permite realizarea de plăți de orice sumă, inclusiv mai mici decât valoarea nominală a unui tichet de masă, beneficiază de tehnologia contactless, iar suma disponibilă poate fi monitorizată printr-o aplicație intuitivă, pe telefonul mobil.

Conform prevederilor legale, cardul nu permite extragerea de lichidități, ceea ce garantează utilizarea banilor doar în scopul pentru care au fost destinați, respectiv procurarea de alimente, și nu implică alte costuri suplimentare sau comisioane de administrare pentru utilizatori.

Ultimul update privind acordarea tichetelor de masă a fost făcut pe 17 Decembrie 2021 prin Ordonanța de Urgență nr 130/2021, prin care este reglementat ca începând cu data de 01 Februarie 2022, tichetele de masă să se emită exclusiv în format electronic, sub formă de card.

Ce trebuie să ai în vedere

Sunt câteva elemente pe care angajatorii trebuie să le ia în calcul atunci când aleg un emitent de tichete de valoare, pentru a putea utiliza toate beneficiile oferite de cardul de masă.

Siguranța și accesibilitatea platformei

beneficii card de masa

Cardurile de masă nu sunt extensia unui cont bancar, în consecință, nu pot fi „citite” cu ajutorul unui bancomat sau al altor sisteme bancare, astfel că este obligatoriu să existe o modalitate de verificare și gestionare a sumelor disponibile. Acest lucru se poate realiza prin intermediul unor platforme complexe, care pot satisface toate nevoile utilizatorilor, indiferent dacă aceștia pot sau nu utiliza o aplicație pe telefonul mobil. 

Siguranța platformei, fiabilitatea acesteia și posibilitatea de a oferi posesorilor de carduri acces permanent la informații despre sold și istoricul tranzacțiilor reprezintă principalele criterii care trebuie luate în calcul.

Este necesar ca accesul la date să se poată face prin utilizarea unui cont, a unei aplicații mobile dedicate, compatibile cu toate sistemele de operare utilizate de telefoanele mobile, prin apel telefonic și comunicare directă cu un robot sau operator uman ori prin email. Comunicarea trebuie să fie facilă și sigură.

Sistemele eficiente de carduri de masă informează automat utilizatorii cu privire la suma disponibilă sau la momentul alimentării și generează automat mesaje după tranzacții.

Un alt element de siguranță obligatoriu este protecția cardului. Acesta presupune confirmarea codului PIN solicitat de comercianți în funcție de setările POS-ului care autentifică plată, dar și posibilitatea de a bloca rapid cardul, în cazul furtului sau pierderii.  

Rețeaua de comercianți

Pentru că tichetele de masă pe suport electronic nu sunt conectate cu o rețea bancară, așa cum se întâmplă în cazul cardurilor de debit sau de credit, utilizarea lor ca mijloace de plată este posibilă atâta vreme cât comercianții au stabilit contracte cu emitenții cardului de masă. De asemenea, un alt criteriu este acoperirea națională pentru fiecare lanț de magazine, dar și o verificare simplă și rapidă a accesibilității pentru fiecare comerciant în parte.

Pentru a fi util salariaților, cardul de masă trebuie să permită plata în magazinele alimentare de toate tipurile, în restaurante și unități de tip fast-food, în magazine alimentare mici. Cardurile de masă sunt compatibile cu POS-urile deja existente în magazinele care au contract pentru acceptarea tichetelor de masă electronice, nefiind nevoie de investiții suplimentare din partea comercianților.

Un avantaj suplimentar important, de care trebuie să beneficieze un card de masă eficient, este posibilitatea plății online, dar şi a plăţii cu telefonul.

Ușurința în utilizare

Acesta este, de asemenea, un aspect important și presupune posibilitatea de a conecta cardul la aplicația de plată de pe telefonul mobil sau pe un smartwatch. Totodată, este important ca aplicația conectată cardului să fie intuitivă, simplă, eficientă și să funcționeze 24/7, pentru ca utilizatorul să aibă control asupra fondurilor disponibile.

Alte aspecte care trebuie luate în calcul

Este de dorit ca salariații să poată utiliza cât mai simplu cardul de masă, iar rețeaua de unități unde să poată fi folosit ca instrument de plată să fie cât mai extinsă, dar la fel de importante sunt și beneficiile pe care le are angajatorul, inclusiv economiile de până la 37% pentru companiile care acordă acest beneficiu extrasalarial.

Alte detalii în beneficiul angajaților:  

●     scutirea de plata oricăror comisioane sau alte obligații financiare la utilizarea cardului de masă;

●     eliberarea unui card nou la fiecare patru ani (aceasta fiind durata de valabilitate a cardului); garantarea siguranței datelor personale;

●     posibilitatea de a face plăți indiferent de sumă, atâta vreme cât disponibilul de pe card le acoperă;

●     posibilitatea de a recupera PIN-ul uitat sau de a-l schimba;

●     acces la oferte speciale la plata cu cardul de tichete de masă.

Cele mai importante aspecte pe care angajatorii le pot lua în calcul sunt:

●     virarea rapidă a banilor pe cardurile de masă ale angajaților;

●     posibilitatea de a oferi sume variabile, respectând valoarea nominala maxima deductibila pentru un tichet pe zi lucrată;

●     logistica simplă, care presupune eliminarea oricăror alte operațiuni, după ce se realizează distribuția cardurilor către angajați;

●     siguranța datelor și a detaliilor referitoare la sumele distribuite;

●     gestionarea rapidă și simplă a situațiilor în care apar angajați noi sau a celor în care salariații părăsesc compania care a solicitat eliberarea cardului de masă;

●     alimentarea cardurilor se poate face ușor, online, prin platformele dedicate;

●     posibilitatea de a personaliza cardurile cu brandul companiei care le acordă.  

Cardurile de masă sunt un instrument de plată sigur și util nu doar pentru salariați și angajatori. Acest sistem electronic, care oferă facilități suplimentare clasicelor tichete de masă, sunt preferate de comercianți pentru siguranța, rapiditatea și comoditatea efectuării plăților și a încasării sumelor aferente.

Sursa foto: Shutterstock.com

 

 

 

image

Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale

Solicită oferta

Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.

Contactează-ne

Cu ce te putem ajuta?