Skip to main content

Vrei să devii client Edenred?

Articole

Cele 3 tipuri de angajați de care ai nevoie pentru dezvoltarea unei afaceri

Resursa umană este una dintre cele mai valoroase resurse ale unei companii, iar alegerea acesteia poate reprezenta o adevărată provocare pentru manageri. Oamenii potriviți, ocupând roluri și responsabilități adecvate, pot influența succesul unui afaceri și evoluția sa.

Cunoașterea tipologiilor de angajați care pot susține dezvoltarea unei afaceri trebuie luată în considerare încă din stadiul unei idei de business. Proiectarea posturilor dintr-o organizație trebuie să țină cont de potențialul de creștere al unei afaceri și se referă la sarcinile pe care le va avea titularul postului, dar și la calităţile acestuia, cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile, deprinderile şi experienţa necesare postului.

Prin urmare, pentru a dezvolta o afacere profitabilă, alegerea angajaților este un pas important. Managerul trebuie să țină cont de faptul că un angajat care rezonează cu rolul său și cultura organizațională va fi un angajat mulțumit, dispus să rămână în companie pe termen lung.

Tipuri de angajați care susțin dezvoltarea unei afaceri profitabile

Procesul de recrutare și selecție, dar și retenția angajaților în cadrul unei companii trebuie să țină cont de anumite aspecte cu privire la tipologiile de oameni care sunt acceptați în cadrul unei organizații, dar și motivați să rămână.

Pentru stimularea unei afaceri profitabile, oamenii care lucrează la îndeplinirea obiectivelor organizaționale sunt un element valoros. De la priceperea acestora pleacă toate premisele unei afaceri de succes. Angajații în care orice companie ar trebui să investească sunt acei angajați proactivi, care își duc la îndeplinire sarcinile și care caută să se dezvolte în permanență.

Referitor la tipurile de angajați de care orice companie are nevoie pentru a performa, am alcătuit mai jos o listă cu principalele persoane care nu ar trebui să lipsească din interiorul unei afaceri de succes.

1. Expertul

tipuri de angajati pentru o afacere

A avea oameni cu expertiză în principalele roluri cheie ale organizației este un aspect extrem de important. Chiar dacă ne raportăm la o companie de mici dimensiuni, nu este recomandat ca managerul să încerce să suplinească priceperea unor experți, în special atunci când firma este în proces de creștere.

Dacă îți dorești ca organizația să evolueze, trebuie să ții cont de câteva roluri esențiale, fără de care o companie de succes nu poate să se dezvolte. În această categorie sunt incluse posturile specialiștilor de resurse umane, ale specialiștilor în comunicare și marketing, ale specialiștilor în IT sau contabilitate.

  • Specialiști în marketing și comunicare

Pentru a te situa printre cele mai profitabile afaceri din domeniul tău de activitate, partea de promovare are un rol extrem de important. Comunicarea prin intermediul rețelelor sociale, campaniile de promovare și relația cu mass-media pot fi ușor mediate de către un specialist care deține cunoștințe solide în marketing și comunicare.

Felul în care clientul percepe afacerea ta, dar și cât de cunoscută este aceasta la nivelul consumatorului final sunt aspecte care depind de o promovare riguroasă, iar o persoană specializată poate media acest proces și îl poate transforma într-un real succes.

  • Specialiști în salarizare și resurse umane

Odată cu evoluția firmei, un manager trebuie să se concentreze pe dezvoltarea strategică a acesteia, astfel că procesele de salarizare și motivare a angajaților, de recrutare și selecție trebuie să cadă în sarcina unei persoane cu expertiză în acest domeniu. Aceasta este responsabilă de alegerea candidaților potriviți cu specificul posturilor vacante, dar și de motivarea, recompensarea și, implicit, retenția angajaților în firmă. Cunoscând domeniul și dinamica unei companii, responsabilul HR poate propune soluții de îmbunătățire, care să ducă la dezvoltarea continuă a afacerii.

Oferirea unui card de tichete de masa poate fi o opțiune viabilă pentru a dezvolta afacerea și pentru a întări brandul de angajator. Este important ca specialistul în resurse umane să fie o persoană cu experiență și care poate oferi o expertiză valoroasă în domeniu, astfel încât managerul să-i poate acorda întreaga încredere.

  • Specialiști IT

Un specialist IT oferă ajutor cu privire la partea tehnică, gestionând echipamentele de lucru, adresele de e-mail ale organizației, asigurându-se de securitatea informațiilor și așa mai departe. Odată ce echipele de lucru dintr-o firmă cresc, iar personalul devine din ce în ce mai numeros, o persoană care deține cunoștințe solide în acest domeniu este absolut necesară.

  • Specialiști în contabilitate

O firmă nu va putea funcționa fără un contabil, indiferent de dimensiunea sau statutul acesteia. Un contabil cu expertiză va ușura gestionarea tuturor proceselor financiare și va fi o investiție pe termen lung, contribuind la menținerea stabilității, dar și la dezvoltarea firmei.

Remarcăm că există câteva categorii bine definite de experți, care susțin evoluția unei companii și care ușurează munca unui manager. Mai mult decât atât, oricât de priceput ar fi un lider, acesta nu va avea nici timpul, dar nici cunoștințele necesare pentru a egala priceperea unor oameni cu experiență în ariile lor de activitate.

Experții angajați pe posturi cheie din organizație trebuie să lucreze împreună cu managerul pentru a conduce firma înspre succes, conferind angajaților stabilitate, un mediu de lucru optim, posibilități de evoluție și un sistem solid de motivare și recompensare.

2. Pragmaticul

tipuri de angajati pentru o afacere 2

Acei angajați care au o soluție pentru orice problemă și care rezolvă situații dificile sunt un element extrem de valoros pentru companie. În general, acești angajați sunt proactivi, construiesc strategii într-un timp scurt și sunt dispuși să preia sarcini pe care majoritatea angajaților nu ar fi capabili să le soluționeze.

Deși astfel de persoane nu pot fi observate în timpul procesului de recrutare și selecție, se fac remarcate pe parcurs. Retenția unor angajați care sunt capabili să rezolve probleme și să găsească soluții este extrem de importantă, iar managerii trebuie să identifice modalități prin care să-i stimuleze și să-i recompenseze.

Motivul pentru care acești angajați sunt valoroși este unul simplu. Indiferent de puterea organizației, aceasta s-ar putea afla în momente de impas sau în situații mai puțin favorabile, care să necesite o rezolvare rapidă și eficientă. Un angajat care are capacitatea de a prelua responsabilitatea și de a gestiona o situație de criză este absolut esențial.

În ceea ce privește recompensarea, compania ar putea oferi acestor angajați proactivi diferite beneficii, care să-i mențină interesați, loiali firmei din care fac parte și motivați să-și păstreze acest comportament. O idee în acest sens ar fi oferirea unui card de vacanta, care să le permită să plătească atât cazarea, dar și transportul, mesele sau serviciile de agrement din multiple unități turistice de pe teritoriul țării.

3. Creativul

Creativitatea este o abilitate pe care din ce în ce mai mulți angajatori o caută, considerând-o un atu important pentru un angajat. A fi creativ înseamnă a găsi soluții ingenioase pentru rezolvarea sarcinilor, fără a depinde de ajutorul celorlalți, dar și a propune modalități de lucru unice, care să ușureze procesele de muncă.

Această abilitate își poate găsi aplicabilitatea în toate domeniile de lucru, iar important de menționat este faptul că orice angajat are capacitatea de a fi creativ. Managerii trebuie să încurajeze dezvoltarea acestei aptitudini, deoarece beneficiile unui angajat creativ se vor proiecta negreșit și în succesul companiei.

Pe lângă beneficiile pe care firmele decid să le acorde angajaților creativi, managerii pot investi în dezvoltarea creativității întregului personal, prin sesiuni de brainstorming, feedback constant, workshopuri, seminarii sau traininguri de specialitate.

tipuri de angajati pentru o afacere

Fie că este vorba despre afaceri mici de succes sau companii în plină ascensiune, personalul este un element cheie în reușita unui business. Dacă ești în căutarea unor idei de investiții, cea mai importantă dintre acestea ar trebui să fie investiția făcută în angajați. Cunoștințele acestora, abilitățile lor, dar și devotamentul față de compania angajatoare și satisfacția în muncă sunt elemente care vor influența parcursul și evoluția organizației.

Sursa foto: Shutterstock

Cu ce te putem ajuta?