Ești la început de drum în digital. Ai pus pe picioare un business, acum a sosit momentul să-i clădești imaginea în social media.

Simplu de zis, greu de făcut. Nu? Nu-i chiar așa.

Colega mea Adriana a prezentat, în articolul despre platformele sociale, bătăliile pe care să ți le alegi înainte să construiești prezența business-ului tău în online.

În funcție de serviciul / produsul oferit, este foarte important să definești targetul către care vrei să-l comunici. Discutăm despre un target young, gen Z? Atunci poate TikTok este platforma către care să te îndrepți.

Millennials? Atunci Instagram ar putea fi un răspuns. Ce vreau să spun e că trebuie, în construcția strategiei, să îți alegi teritoriile pe care vrei să comunici. Nu este obligatoriu să fii prezent peste tot.

Poate că te sperie ideea de a face primii pași în social media pentru business-ul tău, dar trebuie să știi că nu-i atât de greu și unele lucruri le poți face chiar tu, înainte de a pune la punct o strategie de comunicare în online.

1.       Handles

Handle-urile sunt numele de utilizator cu care afacerea ta poate fi găsită în online. Exemplu: FB.com/YourBusiness.

Având în vedere că tu ai deja un nume ales pentru business / serviciu / produs, nu cred că-i greu să rezervi deja denumirea pe paginile pe care o să vrei să activezi.

Cum se face asta?

Foarte simplu: creezi o pagină. Fie de Facebook, fie un cont de Instagram (pe care ulterior îl transformi într-unul de business), fie un cont de TikTok sau LinkedIn.

Important este să-ți rezervi numele, mai ales dacă îl ai deja și știi că e bătut în cuie. Ideal ar fi după o strategie de brand stabilită.

2.       Informațiile esențiale

Sunt câteva informații esențiale pe care le cunoști și pentru care nu ai nevoie de un copywriter. Adresă, număr de telefon, e-mail de contact, o descriere scurtă sunt chestiuni pe care le poți face și tu.

Cum? Completând paginile pe care le creezi. Fiecare platformă are câmpuri speciale dedicate pentru informația respectivă. Modifică pagina și adaugă datele necesare în câmpurile special alocate.

3.       Nu ignora puterea Google

Observ o concentrație foarte mare asupra platformelor de social media precum Facebook, Instagram, TikTok sau YouTube, dar, vorbind de ultima platformă, ea aparține gigantului Google.

Ce mai are Google? Un spațiu dedicat business-urilor pentru a fi găsite mai ușor. Se numește Google My Business.

Prin platforma dedicată business-urilor, poți fi listat în Google. Ce înseamnă asta? Că la fiecare căutare a unor termeni cheie / directă a numelui business-ului tău, vei apărea în paginile de căutare.

Ba mai mult, dacă există o prezență fizică într-un loc anume, aceasta va apărea și pe harta Google.

Crearea unui cont de Google My Business este extraordinar de simplă. Poți urma pașii de aici pentru a-ți crea chiar acum un cont. Mai mult, Google are o întreagă suită de tool-uri dedicate IMM-urilor, pe care o poți găsi aici.

Mi-aduc aminte, cu această ocazie, că în 2015 am avut un client care era disperat să-și facă magazinul foto cât mai vizibil. Atunci i-am zis de Google My Business și mi-a zâmbit neîncrezător.

„Cum Google My Business, ce e asta?”

I-am explicat că prin acest tool îi vom pune business-ul pe harta Google. A dat din cap și a insistat în continuare pentru o investiție și mai mare în Facebook.

În cele din urmă am insistat, iar astăzi media de căutări în care acest business apare e de 9-10K pe lună, iar vizitele profilului de business (așadar fie apariții în motorul de căutare, fie direct în hărți) e de 8K. Pe lună, reiterez.

Puterea Google este una extraordinar de mare și astăzi, iar facilitățile pe care ți le oferă nu sunt de ignorat. Poți adăuga serviciile pe care le oferi, produsele, orarul, website-ul, numărul de telefon, poți face rezervări direct prin Google dacă business-ul tău permite asta, precum și multe altele.

Acestea ar fi câteva din lucrurile pe care le poți face tu, fără să ai nevoie de un specialist în digital marketing. Cu toate acestea, ți le recomand în urma stabilirii unei strategii de brand.

La final, te las cu câteva tips & tricks practice pentru comunicarea în mediul digital:

a.       Cel mai uzual format și recomandat pentru fotografii pe Facebook este de 1200x630px sau 1200x1200px.

b.       Postările de status simplu sau de fotografie adună cel mai mult engagement organic, pe când postările video ajung la cât mai mulți oamenii (engagement vs. reach).

c.       Instagram Reels rămâne un format pe care platforma plusează organic din punct de vedere algoritmic și poți ajunge la o masă mare de oameni fără investiție.

d.       Formatul cel mai utilizat pe LinkedIn în comunicarea B2B este formatul foto, în dimensiunea 1200x627px; tot aici postările de Polls aduc un plus de engagement paginii tale (atenție, acestea nu se pot sponsoriza).

e.       În prezent, comunicarea din digital e împărțită în două interese mari: to entertain & to inform. Un mix este ideal, dar încearcă întotdeauna ca înainte să vinzi ceva, să spui o poveste.

f.        Pe Instagram, dacă ai nevoie de un plus de engagement, folosește formatul de Carousel, în care poți urca până la un maximum de 10 fotografii. Poți folosi acest format ca să spui, de exemplu, o poveste.

g.       TikTok este o platformă în care vei găsi, preponderent, Gen Z, dar nu e într-atât de nefolosită și de restul de generații. Multe business-uri și-au găsit un public și și-au făcut un renume prin poveștile video spuse acolo. Ce vreau să zic? Nu-l ignora. Este printre singurele platforme care astăzi îți mai oferă, realmente, șansa unei viralizări.

h.       Niciodată să nu faci overbranding pe paginile tale de social media. Logo-uri care se repetă obsesiv, sintagme / taglines care au doar scop comercial etc. Încearcă să folosești fiecare spațiu pentru a aduce plus valoare despre business-ul tău.

Îți urez succes pe mai departe și sper ca aceste sfaturi să te ajute!